O co chodzi?

O co chodzi? O taktyczną grę planszową, w której kierujesz grupą wojowników, która ma za zadanie przejąć kontrolę nad obiektem. Brzmi znajomo. Tyle że tutaj Piraci walczą z Żołnierzami Korporacji na pokładach statków kosmicznych, Technicy kradną technologię z konwojów Strażników, cała masa innych ugrupowań czai się tylko, żeby urwać coś dla siebie, a wszystko to przy salwach karabinów maszynowych i łomocie młotów wspomaganych. Piraci! W pancerzach! W kosmosie!


FRAKCJE

Trzy zasady dotyczące frakcji:
- każdy gracz może należeć tylko po jednej frakcji
- każda z nich ma (zazwyczaj) dwie cechy, (zazwyczaj) jedną pozytywną i jedną negatywną. Dotyczą, w zależności od frakcji, pojedynczych postaci bądź też całego oddziału
- wybór frakcji to pierwszy etap tworzenia oddziału. Po nim następuje ustalenie statystyk postaci oraz zakup sprzętu. Gracz, który pierwszy wybierał frakcję, drugi rozpoczyna zakupy w magazynie.

Piraci

"Dawaj go tu! Widzisz, próbował się schować w skrzynce, paradne! Nie z nami te numery, mięczaku. Gadaj, gdzie zabraliście zakładników? Jest za nich kapitalny okup na tej małej planetce… jak jej było… Nieważne. Gadaj, póki obciąłem ci tylko połowę palców!"
- metody przesłuchań bosmana Czerwonej Bandery

Zasady:
- Trafiające ataki każdą ciężką i średnią bronią do walki wręcz przy wynikach na kości 5 i 6 powodują dodatkowy efekt: jeżeli jest wolne miejsce na końcu tury, trafionego przesuwają o jedno pole od atakującego pirata. Jeżeli celu nie można przesunąć ze względu na ścianę, dostaje on dodatkowe obrażenie, którego nie redukuje pancerz wzmacniany.
- Nie mogą używać plazmy i lasera.
- Maksymalna inteligencja każdego członka drużyny wynosi 4.

Technicy

"Powtarzam czwarty raz, nie mamy tych kluczy! Zgubił je Bob, razem z zestawem naprawczym i moimi kanapkami w tym szybie windowym na ósmej stacji. Więc weź się odpierdol, dobrze? Podaj mi lepiej ten kabel, przestań ględzić mi nad uchem i sprawdź, gdzie schowałeś zapalniki…"
- niższy mechanik Albert Mount


Zasady:
- Wybierz jedną postać: gdy używa zestawów technika i medyka, podwajaja bonusy przez nie zapewniane. Zestawy lekkie i polowe zyskują bonus +1.
- Gdy strzelają z plazmy i lasera, dodają +1 do wyniku testu (kumuluje się z bonusem lasera)
- Wybierz jedną postać. Tylko ona może w twojej drużynie używać broni do walki wręcz.

Strażnicy

"Pamiętajcie, chłopcy! Nie możemy dopuścić, żeby ci cholerni szejkowie do spółki z piratami położyli łapy na naszym żołdzie! Pamiętajcie – dziś walczycie dla siebie. Bronimy transportu kredytowego Heuzkreutz. Dziś walczycie dla siebie – więc, jeśli wam życie miłe, róbcie to dobrze, albo ja się z wami policzę! A będę pamiętał każdy stracony kredyt."
- z przemowy sierżanta Yamamoto do ochotniczej grupy strażniczej nr. 68, tuż przed wybuchem zamieszek w sektorze #23


Zasady:
- Wybierz jedną postać. Wszystkie postacie stojące przy niej (jedno pole w linii prostej) obniżają kary z ran o jeden (Dalej po otrzymaniu trzeciej rany mogą się tylko przemieszczać).
- Maksymalny poziom statystyk dla pozostałych członków oddziału wynosi 5.
- Nie mogą używać lekkich broni.

Legion

Centurioni! Dziś stajemy na tym polu, jak nasi sławetni przodkowie! Powiedzcie swoim tesserarius, że ich pradziadowie stali tu, jak i oni dziś stoją, i wypełnili swoją powinność! Stajemy jako mur! Stajemy, by bronić naszych matek! Stajemy, by bronić naszej historii! Stajemy, by udowodnić, że splendor pancerza i umiejętności naszych principes stoją na najwyższym poziomie! Ave Cezar!
- z ulotki propagandowej Legionu, wersja dla starszych dowódców


Zasady:
- Każdy pancerz, który posiadasz, oprócz zwiadowczego i kamuflującego, działa dodatkowo jak reduktywny.
- Między wartościami statystyk postaci nie może być różnicy większej niż dwa. (Najwyższa i najniższa wartość statystki musi być odległa od siebie od dwa).
- Legioniści nie mogą używać broni strzeleckich o zasięgu większym niż 3

Korporacja

Skąd oni mają takich speców? Cholera ich wie. Mówi się, że mają jakieś alternatywne metody szkolenia. Nie, nie wiem jakie. Pranie mózgu? Psychosomatoza? Indukcja elektromagnetyczna? Pakują ich chemią, indoktrynują, przeprowadzają obozy kwalifikacyjne, musztrują i dają ankiety do wypełniania. Profesjonaliści - wiesz, tacy co to wejść-wyjść-łubudu i sru. Tak mówią. 
- z cyklu felietonów "Co mi powiedział jeden facet w barze"

Zasady:
- Każda z postaci musi wybrać umiejętność, w której się specjalizuje: Walka wręcz, strzelectwo, medycyna, technika. Dostaje bonus +1 na kości do rzutów związanych ze specjalizacją, i karę -1 na kości do wszystkich innych testów. Możesz wybrać maksymalnie dwie postacie o takiej samej specjalizacji.